vrijdag 27 september 2013

Tuinhuisje

Het is zo leuk om een kijkje achter de schermen te kunnen nemen bij een binnenkijker. Nog leuker dat het dit keer bij mij was ;-). Van de honderden (!) foto's die worden genomen, wordt maar een klein gedeelte geplaatst. De foto's die ik vandaag laat zien is die van ons tuinhuisje. Bij ons in de buurt beter bekend als "de pipowagen".
 
 
 
 
Jaren geleden wilde ik een winkel beginnen uit een caravan. Het leek me geweldig om met een mobiele winkel Nederland in te trekken. Praktisch gezien helemaal niet haalbaar, want je hebt overal vergunningen voor nodig. Een winkel beginnen in een bouwkeet met een vriendin lag meer binnen mijn bereik. Hoewel we ook dat niet van de grond kregen met een jong gezin en een bouwkeet die 35 kilometer verderop stond.
 

 
 
Met behulp van mijn buurman haalden we de bouwkeet naar onze tuin. De schutting moest eruit en het ding moest dwars door de pas aangelegde bloementuin, maar hij stond er. Knalblauw en roze te zijn. Middenin een strakke nieuwbouwwijk. Er moest nog veel gebeuren. De keet was niet waterdicht, de onderkant van het hout was verrot en er was een raam stuk. 2 Zomers lang hebben we geklust en inmiddels genieten we al een paar jaar van ons tuinhuisje op wielen.


 
 
Hier eten de kinderen en ik op woensdagmiddag, zitten we te knutselen of gewoon lekker te chillen. We hebben een mini-terras vlak voor de wagen. Helemaal beschut. En als de vogels fluiten en de zon schijnt, dan is ons vakantiegevoel compleet. Vakantie vieren in je achtertuin. Helemaal leuk!

P.s: vorig jaar zag deze wagen er heel anders uit. Kijk hier


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen