dinsdag 12 juni 2012

Retro camper

Pak een willekeurig lifestyle blad: mooie plaatjes, vrolijke gezinnen, leuke ideeën voor de zomervakantie en altijd blije kinderen. De realiteit is uiteraard een tikje anders, maar dat schuif ik even aan de kant want wat word ik blij van zo'n blad! En ook onrustig vanwege alle ideeën die ik krijg, die uiteraard meteen moeten worden uitgevoerd. Ik zal je even een kijkje gunnen in het hoofd van Mevrouw Snor:

Bron: Pinterest

"Geweldig, zo'n retro camper! Ik zie ons al rijden op een zomerse dag, heerlijk relaxed want het is vakantie. *Kriebels in mijn buik* De kids zingen en spelen leuk op de achterbank, ik lees een boek en manlief rijdt. Op een camping in Frankrijk genieten we een hele week van de knusse camper en elkaar. *Zucht* Ik vind het helemaal niet erg om met een wc-rol over de camping te lopen terwijl iedereen weet waar jij naar toe gaat en wat je daar gaat doen. Huh? Oh ja, camperen is niet echt ons ding. En eh... die zingende kids is ook niet bepaald realiteit. Toegegeven, mijn jongste zingt vooral 's morgens. Heel hard. Om half 6. Niet handig in een camper, waar de kids boven je hoofd slapen. Die staatsloterij hebben we ook nog steeds niet gewonnen en de camper kan niet eens op onze oprit staan. Tenzij we onze buik inhouden om langs de gevel bij de voordeur te komen..."

 

 Herkenbaar? Ik ben een vreselijke dromer, en de realiteit haalt me altijd in. Ik zou het erbij kunnen laten. Bladzijde omslaan. Op naar de volgende dagdroom. Mevrouw Snor zit zo echter niet in elkaar. En dus bedacht ik hoe ik dan toch, op mijn eigen manier, in mijn eigen tuin zo'n plekje kan realiseren. Jaren geleden kocht ik een bouwkeet. "Leuk voor de kids", dacht ik. Voor de kinderen en hun vriendjes was het inderdaad een leuke plek. Tijdelijk. Want mijn kinderen raakten eraan gewend en speelden er na een tijdje nooit meer in. Terwijl het huis zo langzamerhand steeds meer op een Fisher Price explosie begon te lijken, bedacht ik dat onze pipowagen een terugtrekplek kon worden. Lees: mijn terugtrekplek.
 

 
Gordijntjes en lamp komen van de vrijmarkt, de tafel van Ikea stond nog op zolder en werd wit. De vaas kocht ik bij een winkeltje in Nijmegen.
 

Het franse bed kocht ik ooit voor 100 gulden (oei, das lang geleden) op een tuinfair in de buurt. Het laken en de bruine kussensloop komen bij de plaatselijke kringloop vandaan, het behang kreeg ik van een vriendin die er niets meer mee deed en de andere kussens maakte ik zelf van jeansstof van de markt en retrostof. Het hertenkopje komt van marktplaats.
 
Dit ziet er toch heerlijk retro en fout uit? Het leukste is dat het me nauwelijks iets heeft gekost. Het is allemaal niet zo gelikt als in de bladen, maar hee, dat ben ik ook niet! En hier word ik net zo blij van als van mijn dagdroom.

Have a great retro day!
 
Psssst... als jij kamperen helemaal te gek vindt en ook zo blij wordt van campers, dan zijn ze te huur. Dat kan o.a. hier: http://www.retrocampertravel.nl/index.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen